חלף רק חודש מהפוסט המקורי (ראה מטה) וההנחה שהצגתי בפוסט:
"אין לי ספק שיש משקיעים לא מעטים שירצו להשקיע , בשווי מתאים, ביבואן מקביל מוביל בשוק הישראלי בו ליבואנים הרגילים, שהם למעשה מונופולים, רווחים עצומים."
התבררה כנכונה כאשר החברה הודיעה על גיוס של 10 מש"ח תמורת כ- 14% מהון החברה לפני דילול מלא. המעניק לחברה שווי של כ- 70 מש"ח, גבוה משמעותית מהשווי של 15 מיליון דולר (~55 מיליון ש"ח) בו אמורה הייתה להתקיים עסקת המיזוג עם חברה בנאסד"ק אשר כתבתי עליה כי "אני באמת לא מבין מדוע יבואן קטן של רכב לישראל צריך את ההוצאות וכאב הראש של חברה בנאסד"ק"
לאחר ההשקעה החדשה, רמת הסיכון של האג"ח יורדת דרמטית , אני מעריך כי כעת תשואת אג"ח ראויה הינה כ- 14%-11% , שיפור ניכר מהתשואה השנתית לפדיון של 27% במועד הפוסט המקורי.
פוסט מיום 22/11/2023
החברה עוסקת, באמצעות גלובל אוטומקס, ביבוא לישראל ושיווק של מגוון דגמי רכב פרטיים. לחברה רישיון יבואן עקיף, ביחס ל- 27 יצרני כלי רכב ממגוון דגמים. לחברה שנים עשר סניפי מכירות ומעסיקה כ- 110עובדים. מדובר בחברה קטנה המוכרת כ- 45% מהיקף המכירות של היבוא העקיף.
החברה מכרה ב-6 החודשים הראשונים של השנה כ- 1000 מכוניות בהפסד של כ- 6 מש"ח (10 מש"ח כולל הוצאות על אופציות, הפרשי שער עלות הנפקה ועסקת מיזוג) על מחזור של 195 מש"ח . את 2022 סיימה בהפסד של 1 מש"ח (רווח של 12 בנטרול אופציות , הפרשי שער וכו') על מחזור של 453 מש"ח.
לחברה סדרת אג"ח שהונפקה ב- 3/2022 בהיקף 45.6 מש"ח העומדת לפרעון בסוף פברואר 2023-2026 באופן שהתשלום הראשון יהווה % 10מקרן ערכן הנקוב הכולל של אגרות החוב, התשלום השני 15% , תשלום השלישי יהווה % 30 והתשלום הרביעי והאחרון יהווה % 45 בהתאמה. הריבית קבועה בשיעור 5.9% ויתרת האג"ח עומדת על 41 מש"ח מש"ח לאחר שפרעון 2/2023 .
האג"ח מוצגות כמובטחות בהלוואות בעלים אך אין לכך משמעות כלכלית בעולם האמיתי כך שמדובר באג"ח לא מובטחות.
לחברה הון עצמי של של 31 מש"ח המניף מאזן של 291 מש"ח הכולל מעבר לחוב לאג"ח גם אשראי לז"ק של 148 מש"ח לפעילות טרייד אין והתחייבויות - 17 מש"ח בגין הסכמי שכירות של סניפים.
אין ספק שכאשר הנפיקה החברה את האג"ח היא עסתה עיסקה מצויינת כאשר משלמת רק 5.9% ריבית על החוב שכן האג"ח נסחר כבר עם ההנפקה ב- 94 . סחירותו הנמוכה כנראה סייעה לשמירה על שער זה עד פריצת המלחמה שהביאה אותו עד לשער 72 ותשואה שנתית המתקרבת ל- 35%
בין לבין החברה הודיעה ב- 9/11/2023 כי מנהלת מו"מ למיזוגה לחברת בנאסד"ק וב- 21/11/2023 הודיע כי נחתם הסכם הבנות לא מחייב למיזוג כאשר שווי החברה במיזוג יהיה כ- 15 מיליון דולר אחרי השקעה של 3 מיליון דולר מהחברה הקולטת.
מה הסיכוי למימוש המיזוג? אין לי מושג , רק אני באמת לא מבין מדוע יבואן קטן של רכב לישראל צריך את ההוצאות וכאב הראש של חברה בנאסד"ק , מכיוון שהנהלת החברה והדרקטוריון לא הסבירו דבר, זו בעיה של מחזיקי המניות שימחקו ממסחר בישראל, האג"ח ימשיך להיסחר.
לאחר ההודעה על המיזוג האג"ח הגיע לשער 77 וההמשך מאוד תלוי בהתקדמות המיזוג. אם יבוצע וההון העצמי יגדל , שער האג"ח יעלה. המיזוג יבוטל, האג"ח כנראה ירד.
על כל פנים, ההחלטה על השקעה ברמה הנוכחית במבטאת תשואה שנתית לפדיון של כ- 27% כרוכה בהבנת הסיכון -
מצד אחד מדובר בחברה בעל מינוף גבוה , אמת המידה הפיננסית של אג"ח ב' ביחס להון העצמי היחס שבין ההון העצמי של החברה לבין סך המאזן של החברה, על פי הדוחות הכספיים של החברה על בסיס מאוחד, לא יפחת מ-% 11. לצורך חישוב יחס ההון העצמי ינוטרלו מסך המאזן ההתחייבויות בגין הסכמי חכירה וחלויות שוטפות של התחייבויות בגין הסכמי חכירה. נכון ליום 30 ביוני 2023 היחס הינו 15.9%.
מנגד ב- 28 ליוני 2023 נמצאו 3 משקיעים שהשקיעו 4 מש"ח בהון החברה ועתה יש כוונה לקבל השקעה נוספת באמצעות המיזוג/ אין לי ספק שיש משקיעים לא מעטים שירצו להשקיע , בשווי מתאים, ביבואן מקביל מוביל בשוק הישראלי בו ליבואנים הרגילים, שהם למעשה מונופולים, רווחים עצומים.
כמו כן נכסי החברה , שהם כלי רכב מיובאים ורכבי טרייד-אין הינם נזילים למדי. אולי לא ממש במלחמה אבל בעוד חודש חודשיים כשהשוק יתנרמל ומאפשרים לחברה גמישות בהיקף המאזן. החברה צלחה את הקורונה , היא בסבירות גבוהה תצלח לדעתי המלחמה בעזה. הבעיה שאני צופה היא יותר ניהולית - גידול בהקפים באמצעות סניפים זו אסטרטגיה שלא מנצלת טוב יתרונות לגודל לחברה שמוכרת רק 1000 רכבים בשנה שכן גוררת גידול בהוצאות הנהלה וכלליות ומקטינה את פיקוח הצוות המנוסה על פעילות החברה.
פדיון הקרן בסוף פברואר 2024 בשיעור 15% בתוספת ריבית של כ- 3% מהווים כ- 20% מהיקף יתרת הסידרה . מדובר על תקבול בהיקף 25% מההשקעה בשער נוכחי של 77.
בהתחשב שמדובר בסידרה דלת סחירות יש לקחת בחשבון שבמקרה של בעיות, יהיה כמעט בלתי אפשרי לצאת מהפוזיציה ללא תשלום "קנס" ענקי אך יחס הסיכוי / סיכון הופך לדעתי ההשקעה ראויה במסגרת תיק אג"ח בסיכון מפוזר היטב.
רכשתי פוזיציה קטנה בשער ממוצע של 74.5
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
ממתין לאישור