שקר וכזב.
רק לפני חודשיים כתבתי על חלם המט"ח - איך קבוצת פקידי אוצר הורסים את התעשייה בישראל
כאשר משרד האוצר יפסיק לגייס חוב חדש במט"ח ויחזיר פיזית בדולרים (לא בעסקאות SWAP) חוב דולרי באמצעות גיוס שיקלי - אז נתחיל לראות אולי איזה שיפור בשער חליפין.
מדינת ישראל צריכה לעודד השקעות הוניות של תושבי ישראל באמצעי ייצור שנרכשים בחו"ל - כך יצא מטבע זר מהמדינה ונרוויח תשתיות ייצור.
בראש ובראשונה יש לעודד את נושא האנרגיה הסולארית - את הפנלים רוכשים במטבע זר , זה מעודד תעסוקה בפריפריה , מוריד את עלות החשמל בשעות השיא ושובר את מונופול חברת החשמל - ייבוא של פאנלים סולארים בשווי של 500 מליון דולר ע"י הסקטור הפרטי יסייעו לצמצם הלחץ על השקל ויביאו למהפכה בייצור חשמל בישראל.
כצעד שני יש לפתוח המשק לייבוא מקביל מסיבי של מלט - זה יקטין את הזיהום בישראל שנובע מכריה וייצור המלט, בנוסף הורדת מחירים של המלט ובעקבותיו עלות פרויקטי בנייה.
כצעד שלישי יש להקדים ולזרז את פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן - זה פרויקט עתיר מטבע חוץ - דלק, כלים הנדסיים, ברזל ומלט בעבודות התשתית , עבודות חשמל ובקרה, הנחת מסילה - רוב הציוד מיובא, הרכבות עצמן- תוצרת חוץ.
כאשר השקל חזק - הפרויקט יוזל , ועצם קיום הפרויקט יסייע לסגור את העודף במאזן התשלומים.
הרכבת הקלה בגוש דן דרושה כמו אויר לנשימה -אין סיבה לעבוד רק על קו אחד אם אפשר לעבוד על שלשה במקביל.
המימון לפרויקט יגיע מאגח ייעודי ל 30 שנה שיונפק ע"י נת"ע בערבות מדינה, כאשר תשלומי הריבית יתחילו עוד 10 שנים וזאת על מנת להימנע מלהגדיל הגרעון הממשלתי.
כל הנושאים הללו בידי משרד האוצר - הכל ישפיע על שער הדולר.
שיתחילו לעבוד.
רק לפני חודשיים כתבתי על חלם המט"ח - איך קבוצת פקידי אוצר הורסים את התעשייה בישראל
כאשר משרד האוצר יפסיק לגייס חוב חדש במט"ח ויחזיר פיזית בדולרים (לא בעסקאות SWAP) חוב דולרי באמצעות גיוס שיקלי - אז נתחיל לראות אולי איזה שיפור בשער חליפין.
מדינת ישראל צריכה לעודד השקעות הוניות של תושבי ישראל באמצעי ייצור שנרכשים בחו"ל - כך יצא מטבע זר מהמדינה ונרוויח תשתיות ייצור.
בראש ובראשונה יש לעודד את נושא האנרגיה הסולארית - את הפנלים רוכשים במטבע זר , זה מעודד תעסוקה בפריפריה , מוריד את עלות החשמל בשעות השיא ושובר את מונופול חברת החשמל - ייבוא של פאנלים סולארים בשווי של 500 מליון דולר ע"י הסקטור הפרטי יסייעו לצמצם הלחץ על השקל ויביאו למהפכה בייצור חשמל בישראל.
כצעד שני יש לפתוח המשק לייבוא מקביל מסיבי של מלט - זה יקטין את הזיהום בישראל שנובע מכריה וייצור המלט, בנוסף הורדת מחירים של המלט ובעקבותיו עלות פרויקטי בנייה.
כצעד שלישי יש להקדים ולזרז את פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן - זה פרויקט עתיר מטבע חוץ - דלק, כלים הנדסיים, ברזל ומלט בעבודות התשתית , עבודות חשמל ובקרה, הנחת מסילה - רוב הציוד מיובא, הרכבות עצמן- תוצרת חוץ.
כאשר השקל חזק - הפרויקט יוזל , ועצם קיום הפרויקט יסייע לסגור את העודף במאזן התשלומים.
הרכבת הקלה בגוש דן דרושה כמו אויר לנשימה -אין סיבה לעבוד רק על קו אחד אם אפשר לעבוד על שלשה במקביל.
המימון לפרויקט יגיע מאגח ייעודי ל 30 שנה שיונפק ע"י נת"ע בערבות מדינה, כאשר תשלומי הריבית יתחילו עוד 10 שנים וזאת על מנת להימנע מלהגדיל הגרעון הממשלתי.
כל הנושאים הללו בידי משרד האוצר - הכל ישפיע על שער הדולר.
שיתחילו לעבוד.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
ממתין לאישור