האסטרטגיה תוארה בפוסטים קודמים , וכזכור היא נועדה לאפשר רווחים מקונטנגו תוך גידור סיכון בעת VIX נמוך , עת בה הסיכון לזינוק אחוזי גדול ב VIX הוא המשמעותי ביותר.
אני חייב לציין כי קפיצת VIX ו- UVXY היו חריגים למדי בעצמתם אך היתה שונות גדולה בשונות הגלומה במחירי האופציות (implied volatility ) של ה VIX וה UVXY .
אני מציין את הנושא כי בדר"כ לא נותנים את הדעת לשינוי בשונות הגלומה במחירי האופציות אך בעולם המסחר ב VIX לא ניתן להתעלם מהתנודתיות של התנודתיות מכיוון שהיא משתנה דרמטית בעתות משבר ומשפיעה באופן מהותי על תמחור האופציות.
כאשר יוצרים אסטרטגיית גידור בסביבה בה השונות הגולמית משתנה, חייבים לקחת בחשבון את הנושא אך מדובר רק באומדנים / הערכות וסטטיסטיקה , החיים , ברוב הפעמים , מתנהגים לא בדיוק עפ"י המודל.
אירוע התנודתיות האחרון אופיין בשונות גלומה גדולה מהרגיל באופציות על ה UVXY ושונות גלומה נמוכה מהרגיל באופציות על ה VIX . אין לי הסבר אינטליגנטי לעניין למעט אולי כי בניגוד לפעמים קודמות החוזים הדביקו את ה VIX ברמות הגבוהות והמתאם בין VIX ל UVXY הפך להיות גדול משמעותית מ - 1 , אך זו השערה בלבד.
המשמעות של השוני בתנודתיות הגלומה הביא לכך שמחירי האופציות על UVXY היו גבוהות מהצפוי ואילו האופציות על ה VIX המהוות גידור , היו נמוכות מהצפוי.
התוצאה - הפסד גדול מהצפוי לפוזיציה המגודרת והדבר כמובן בולט יותר בפוזיציה החדשה מכיוון שהפוזיציה הוותיקה יותר כבר נהנתה משחיקה של ה UVXY.
מי שעוקב אחר הבלוג וליווה את הסבב הקודם של האסטרטגיה, יודע שההפסד של הפוזיציה הוא זמני והמטרה באירוע של תנודתיות היא למכור את הגידור ברווח ולהשאיר חשיפה של לונג CALL UVXY שמחירו צפוי לצנוח בסוף האירוע.
במהלך ה 1/9/2015 מכרתי את הגידורים בשתי הפוזיציות:
בפוזיציה הראשונה את האופציות לאוקטובר ב 8.9 (נרכשו ב 3.1) - תשואה של 187%
בפוזיציה השניה את האופציות לנובמבר בטווח של 7.9-8.7 (נרכש ב 2.95) - תשואה של 181%
כל שנותר הוא להמתין עכשיו בסבלנות לדעיכת גל התנודתיות שצפוי לאפס את מחירי האופציות על ה UVXY
אני חייב לציין כי קפיצת VIX ו- UVXY היו חריגים למדי בעצמתם אך היתה שונות גדולה בשונות הגלומה במחירי האופציות (implied volatility ) של ה VIX וה UVXY .
אני מציין את הנושא כי בדר"כ לא נותנים את הדעת לשינוי בשונות הגלומה במחירי האופציות אך בעולם המסחר ב VIX לא ניתן להתעלם מהתנודתיות של התנודתיות מכיוון שהיא משתנה דרמטית בעתות משבר ומשפיעה באופן מהותי על תמחור האופציות.
כאשר יוצרים אסטרטגיית גידור בסביבה בה השונות הגולמית משתנה, חייבים לקחת בחשבון את הנושא אך מדובר רק באומדנים / הערכות וסטטיסטיקה , החיים , ברוב הפעמים , מתנהגים לא בדיוק עפ"י המודל.
אירוע התנודתיות האחרון אופיין בשונות גלומה גדולה מהרגיל באופציות על ה UVXY ושונות גלומה נמוכה מהרגיל באופציות על ה VIX . אין לי הסבר אינטליגנטי לעניין למעט אולי כי בניגוד לפעמים קודמות החוזים הדביקו את ה VIX ברמות הגבוהות והמתאם בין VIX ל UVXY הפך להיות גדול משמעותית מ - 1 , אך זו השערה בלבד.
המשמעות של השוני בתנודתיות הגלומה הביא לכך שמחירי האופציות על UVXY היו גבוהות מהצפוי ואילו האופציות על ה VIX המהוות גידור , היו נמוכות מהצפוי.
התוצאה - הפסד גדול מהצפוי לפוזיציה המגודרת והדבר כמובן בולט יותר בפוזיציה החדשה מכיוון שהפוזיציה הוותיקה יותר כבר נהנתה משחיקה של ה UVXY.
מי שעוקב אחר הבלוג וליווה את הסבב הקודם של האסטרטגיה, יודע שההפסד של הפוזיציה הוא זמני והמטרה באירוע של תנודתיות היא למכור את הגידור ברווח ולהשאיר חשיפה של לונג CALL UVXY שמחירו צפוי לצנוח בסוף האירוע.
במהלך ה 1/9/2015 מכרתי את הגידורים בשתי הפוזיציות:
בפוזיציה הראשונה את האופציות לאוקטובר ב 8.9 (נרכשו ב 3.1) - תשואה של 187%
בפוזיציה השניה את האופציות לנובמבר בטווח של 7.9-8.7 (נרכש ב 2.95) - תשואה של 181%
כל שנותר הוא להמתין עכשיו בסבלנות לדעיכת גל התנודתיות שצפוי לאפס את מחירי האופציות על ה UVXY

הבעיה היחידה באסטרטגיה היא שצריך להשתמש בחלק מאוד מאוד קטן מהתיק (לעומת XIV).
השבמחקהרי בנקודה זו שUVXY יכול לקפוץ פי 5-6 כמו ב2008 התיק צריך להציג בטחונות של פי 5-6 מעכשיו. בהנחה שמשאירים מספיק מזומן בשביל קפיצה כזו - התשואה על כל התיק היא בסביבות ה20%. שזה כמובן מעולה אבל לא מתקרב לתשואות שעושה רושם שאתה כותב.
מנקודה של F30 ב - 25-26 איני רואה כיצד UVXY יכול לקבוץ פי 5-6. לכל מצב ב- VIX יש האסטרטגיה המתאימה לו, ואני חושש שלא קראת את הפוסטים הקודמים על האסטרטגיה המתוארת כאן.
מחקהתשואה המתוארת היא על הגידור שנמכר בפוזציה שהיא בהפסד , אך הפסד קטון ביחס לפוזציה שלא היתה מגודרת.
באשר לבטחונות - מסחר על VIX הוא מסחר בנכס ספציפי ותמיד משקיע אחראי דואג לפיזור משמעותי של נכסיו, כך שהבטחונות הנדרשים אמורים ל"היספג" ביתר המרכיבים בתיק.
לפי החישוב שלי זה בקלות יכול לעשות פי 5-6 קח לדוגמא תרחיש שבו החוזים עולים כל יום 5 אחוז עד שמגיעים ל60. הUVXY בשילוב בקוורדיישן מגיע ל פי 6 בקלות
מחקהתסריט שלך לא ריאלי. מתי הגיע החוזה השני ל 60? מתי היתה תנועת חוזים לאורך תקופה לכיוון אחד? באקסל הכל הולך "בקלות" אך כאשר החוזים ב - 30 אין להם פרקטית הרבה לאן לעלות, אלא אם יגיע "סוף העולם" ואז זו תהיה קפיצה גדולה מעלה - נניח עוד 50% ל 45 - אז UVXY יעלה ב 100% וזה לדעתי, במצב היום, גם במישור של הזנב ההסתברותי.
מחקאם הייתה אומר שמרמת חוזים של 12-13 UVXY יעלה פי 5-6 - זה עוד תסריט שאני מקבל, אך לא ב - 30
שאלה - כאשר החוזים ברמה של 30, אם אין להם פרקטית לאן לעלות כפי שאתה טוען - מדוע לא לעשות שורט על החוזים עצמם? מה העדיפות של שורט על ת"ס נניח TVIX מאשר שימוש בנגזרים על הויקס?
מחקמעביר מהפוסט הקודם
השבמחקאשמח לתגובתך....
זה בדיוק אותו דבר, רק למצב הנוכחי עדיף באופן משמעותי למכור בשורט את התעודות הממונפות
Tsahi Klepner2 בספטמבר 2015 בשעה 20:34
מסכים איתך לגבי מכירה בחסר, אולם :
1. כרגע אין לי אפשרות לשורט מבחינה טכנית
2. למכירה בשורט יש צורך בבטחונות לא מעטים
לאור האמור, מה לדעתך האלטרנטיבה הבאה בתור בטיבה/יעילותה ?
מחק
המשקיע העצמאי3 בספטמבר 2015 בשעה 11:49
על כל באפשרותך זה לקנות לונג - אז אין לך הרבה בררות אלא אם אתה נכנס לאופציות - קניית PUT , אך אם אינך עוסק בשורט, אין מה לעסוק באופציות
Tsahi Klepner3 בספטמבר 2015 בשעה 13:54
לונג הכוונה ל ZIV, XIV, ודומיהם?? SVXY גם כן באותה משפחה, לא?
מה החיסרון המשמעותי שלהן על פני מכירה בחסר של TVIX לדוגמא?
התשובה לשאלה שלך ניתנה הרבה מאוד פעמים בבלוג. אני מצע שתחזור לייסודות , תקרא את פוסטים בדף "הכל על VIX" ותבין מה ההבדלים בין תעודות הסל וההתנהגות שלהם לטווח ארוך וקצר
מחקמסכים איתך....
מחקתכננתי לחזור על "החומר התיאורטי בבלוג", אך לפני שהספקתי המשבר(ון???) תפס אותי עם המכנסיים למטה....
ולכן, ברמה התיאורטית אקרא , אחכים ואדע
אך ברמה הפרקטית אשמח לדעתך על מנת שאוכל לבצע פעולה תוך ניצול הויקס הגבוה ובטרם השקט חוזר....
במצב הנתון הנוכחי - ללא אפשרות למכור בחסר (שורט) אך עם אפשרות לקנות (לונג) כל תעודה וכל אופציה, מה האלטרנטיבה הטובה ביותר לדעתך עבור משקיע עם סבלנות (ולא ספקולנט....)
תודה!
תודה על ההסברים... תוכל להסביר רק איך אתה מחשב את יחס הגידור?
השבמחקהידע כיצד לגדר מניה / אופציה באמצעות אופציה נראה בעיני כדרישה בסיסית למי שנכנס לסחור ב VIX - כך שלא אכנס לנושא זה.
מחקיש נקודה חשובה בנושא הגידור הקשורה לכך שמודל B&S אינו קרוב טוב לאופציות על VIX אך זה נושא ששווה לפחות פוסט אחד....
אסביר את הכוונה בשאלה... הכוונה הייתה בדיוק לנושא המודל שמשמש להערכה, מאחר שנראה שמדול B&S אינו מתאים, במיוחד בתקופות של תנודתיות גבוהה.
מחקחד משמעית מודל B&S אינו מתאים לתמחור אופציות VIX , אך זה נושא מורכב שדורש לפחות פוסט אחד שלם וקשה. אני עוד נאבק בכיצד להמחיש את הנושא של התנודתיות של התנודתיות - עניין שמחוץ לעולם ה VIX הוא די זניח
מחקאוקיי, תודה. נחכה בסבלנות...
מחקואפילו לא היה צריך יותר מדי סבלנות! תודה
מחקלקנות svxy
השבמחק